Nytt År!

Jaha, då var det år 2009 nu. Hoppas att det blir ett bra år, det behöver jag! Firade som sagt nyår på Grand Hotel här i stan. Vi checkade in 14.30 och gick upp på rummet för att lämna väskorna. Vi bodde i en juniorsvit och vi fick bannemej en egen bastu på rummet. Det ni! :) Sedan gick vi en promenad på stan och stannade till på Big Buddha och käkade vars en lätt rätt och drack öl. Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att göra vid oss. Td passade också på att bada lite bastu. Helt underbart! Lovar att lägga in bilder senare! Ska skärpa mig med bilderiet!!

Vi hade bord till klockan åtta så när vi var snygga gick vi ner i restaurangen. Där bjöds det på följande:
* Välkomstdrink - någon fruktig historia
* Hummercappuccino med oststång och vitt vin
* Anklever, toast och säsongens sallad, serverat med vitt vin
* Oxfilé på potatisbädd, sparris och tryffelcreme, serverat med rött vin
* Grands dessertbuffé, serverat med dessertvin

Sedan kom E och joinade oss. Kvällen var summa summarum helt perfekt och avslutades med fyrverkerier, skålande och dans. Vid 01.30-tiden var vi rätt bra i gasen och somnade gott i vår lyxiga hotellsäng! Hm, vi som skulle badat. :)

Det blev den 1/1 2009 och morgonen började peeeerfekt med hotellfrukost vilket jag bara ääälskar! Man kunde välja på allt möjligt. Äggröra, bacon, prinskorv, leverpastej, sill, makrill, lax, korvar i tusen olika former, fil, yoghurt, 1000 sorters müsli och nötter, mackor, bullar, ägg, kaviar, frukt, kaffe, färspressad apelsinjuice osv. UNDERBART! Sedan checkade vi ut och åkte hem till mig. Där låg vi och mös i sängen hela dagen, helt färdiga. Men nu är det en ny dag och nya friska tag. Idag åker jag, td, Anders och Mackan till mamma i stugan. Vi ska vara där hela helgen. Myspys!

Men nu måste jag jobba lite och ringa min älskade kusin Julia som fyller 15 år idag! Hipp Hipp Hurra!

hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0