All summer long..

..blir min rubrik idag förstår ni. Detta bara för att jag fryser och redan längtar till sommaren. För hillvede, jag är ingen vintermänniska överhuvudtaget. Bara som en sån sak att man måste planera in att byta skor på bilen. Tror man kan sånt? Inte jag i alla fall. Jag fick ingen garagelektion när jag tog körkort. Åh vad jobbigt! Tur jag har brandstakåren som kan hjälpa mig med sådant shit...

Nu så börjar jag verkligen bli frisk igen. Lovely! Har haft en kalejsdag på jobbet idag. En massa att göra så tiden har gått väldigt fort. Me like. Hann minsann med att shoppa två par stövlar på lunchen också. Ett par svarta som jag spanat på länge, samt ett par bruna som jag impulsshoppade. Kuul! Nu kan jag va fin om fossingarna i helgen när vi ska åka bort!

Idag har jag också skickat iväg min ansökan till den där himlans chefsutbildningen. Helt tokigt. Det är ju för tusingen ett större projekt än att söka en VD-tjänst. Först ska man skicka en en ansökan till personal där man sedan ska bli uttagen för att komma på vidare uttagningsdagar. Där ska man gå på intervjuer, hålla föredrag osv. Har man sedan skött sig så får man då gå chefsutbildningen. Uh, jag tror inte att jag kommer med men min chef ville ändå att jag skulle skicka in. Vi får väl se hur det går, kanske tar jag tillbaka min ansökan...

Har också anmält mig till personalfesten idag. Som vanligt är festen på MIN födelsedag. Jeje, kan nog bli kul ändå! Kundorder blev också inbjudna och det är trivsamt så jag kan hänga med mina finingar M&N!

Nu ska jag springa ner i tvättstugan. Hade en jäkla tur idag (har aldrig hänt under de 6 åren jag bott här), det var minsjäl ledigt där idag när jag kom hem från jobbet. Borde egentligen firas eller något.

Ich verachte waschen gemachen.. Huh, hör ni som jag tränar min tyska? Säkert helt fel men vafan! Ska försöka översätta de meningarna: Huh, Können er hören mir Deutschen geüben? Mit Sicherheit ganz Feile, aber vafan (vad heter vafan på tyska???). Hm, hemska språk och hemska gramatik.

Pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0