Allahelgonamys

Ja det har tamejsören varit en helt underbar helg. I lördags åkte jag och td till mammis hus på Österlen. Allt började jättebra.. Vi hade kört ca 2/3 och då kommer Karoline på att hon glömt husnycklarna. Är det inte typiskt? Td blev inte munter och min mammi blev vansinnig. Tur att hon befann sig i Karlstad annars hade hon nog nackat mig. Haha! Mm, det var bara att vända tillbaka med ett krav från tds sida. Skulle vi åka ner dit ännu än gång så skulle han köra. Lilla mannen blir nämligen så förbannat rastlös väldigt fort. Ja, jag fick ge mig även om det var min bil. Till slut kom vi ner i alla fall och då tände vi en brasa och lagade lite käk. Hasselbackspotatis, fläskfilé och rödvinsås. Muuuums! Sedan var så pömsiga att vi gick och lade oss i sängen och kollade TV. Där låg vi hela kvällen och bara fanns. Vad skönt det är ibland. På söndagen sedan sov vi lääänge och sedan förflyttade vi oss in i vardagsrummet och intog varsin fåtölj och kollade Die Hard 4. Halleda vad snygg han är Bruce Willis! Oooh! Hottie!

Sedan kom den mest otippade frågan jag fått på länge: -Vill du kolla på hockey? Min son spelar match i Blekinge, ska vi åka dit? Så det gjorde vi helt enkelt. Mycket märklig situation måste jag säga. Vi ställde oss bland alla andra föräldrar och kollade. Jag undrade hela tiden vad alla tänkte. Snacka om att folk snackar nu. Å undrar vad tds son tyckte om mig. Jag pratade aldrig med sonen men han såg mig, definitivt. Jag måste säga att det var jobbigare än vad jag trodde. Hoppas bara att detta inte ställer till en massa skit i tds liv.. Jag vill ju inte bli av med honom nu.

Efter matchen så körde vi hem till HBG och tds lägenhet. Jag kröp ner i sängen med tidningen i högsta hugg. Td körde och hämtade sonen vid ishallen för att köra honom hem till mamman. Sedan kom td hem och kröp ner i sängen till mig och där låg vi, med varsitt glas rött och tidningen. Så mysigt. Det läskiga var bara att vi kollade lägenheter. Inte så att vi ska flytta ihop men det är ju kul att kolla. Jag måste dock erkänna att jag undrar vad tds tanke med det hela var...! Ja, det får vi väl se. Han kanske lämnar mig nu pga trycket från alla håll. Jag bara vet ju att det kommer börja snackas. Det sista jag vill är i alla fall att någon ska råka illa ut. Så vi får hjälpas åt att hålla tummarna för det. :)

Lena PH och Orup ska uppträda i Malmö nu i november. Någon som vill åka dit med mig eller borde jag fråga td? :)
Svårt att säga...

Hörs kaaanske ikväll. Först brandkåren och sedan är det ju faktiskt Prison Break! Jihoo!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0