hem ljuva hem

åh vad skönt det var att komma hem. Känns som att det går i ett i mitt liv just nu. Hinner för tusan inte med och allt bara går i racerfart. Har jättemycket planer och ideér men tyvärr stannar det oftast där då jag aldrig hinner itu med saker och ting. Det är ju så mycket jag vill göra. Kan man köpa mer tid? Vad härligt det hade varit! De flesta av mina ideér har i alla fall med ungdomsbrandkåren att göra. Det ska säljas saker så vi kan resa, det ska städas förråd, kläder ska tvättas, en cabaré ska sättas upp, en ledarutbildning ska hållas, en teambuildinghelg ska fixas till, övningarna ska sitta varannan måndag. Ska jag fortsätta? Ledarfester, ledarmöten, klädinköp, hus som ska brännas ner osv. Ojojoj, denna höst/vinter blir hektisk. Sedan ska man ju hela tiden pria sitt vanliga jobb så klart. Familjen ska hinnas med (den lilla man har kvar) och kompisarna ska rastas. Naglar, frisör och shopping får absolut inte glömmas. Mm, det blir tufft som tusan en tid framöver. Det är väl iofs lika bra det så slipper man tänka så mycket.

Vaknade hos td imorse, en sjuk td. Jag har svettats hela natten och bönat och bett om att få öppna balkongdörren. Han sa nej då han kallsvettades i sin feberyra och jag fick ge mig. Dock fick han inte hålla om mig för då hade jag verkligen avlidit. Herremingud vad varmt det var. Kaxig var jag inte heller 06.15 då klockan ringde. Bilen, hem, fixing, bilen, jobbet.
Usch, tidiga morgnar är inte nåt för Kisan inte.

Nu är jag iaf trött, så det så!

Nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0