Comhem ett jävla skämt.

Åh, kan man bli sur, fnoskig, föbannad, irriterad, ledsen och upprörd för mindre? Här hade man planerat en mysig kväll framför tv:n under tiden som man är i full gång i tvättstugan (för er som inte fattat galoppen så är tvätt det värsta jag vet). Sabina kom, min älskade Binis och vi kröp upp i sängen för att invänta sista avsnittet av Maria Wern - Främmande fågel. Vi fick se den första kvarten och sedan blev bilden helt svart. Fasiken, nu fick vi inte se hur det gick. Efter en massa detektivjobb kunde vi i alla fall konstatera att det var Comhem som strulade. Dom jäklarna kan man tamejfan inte lita på. Jag bara kände hur ilskan inom mig steg. Jag kände mig som en termometer! Kanske låter det som dagens i-landsproblem men det var det bannemej inte för oss. Sista avsnittet av en serie vi följt till punkt och pricka.

Saker och ting var inte bättre några timmar tidigare. Telefonen ringde och det var Anders på tråden. Trevlig med tanke på att vi inte tjatat på ett tag. Jag tänke att jag skulle göra två flugor på smällen och samtidigt sortera tvätt. Svart/vitt/ljust/ull/ handdukar&påslakan/grönt/rött. Allt gick som på räls tills jag skulle in och gräva efter tvätt&sköljmedlet i städskåpet. Till min stora förtvivlan insåg jag att det helvetiska skittvättmedlet var slut. Där var inte ett korn kvar. Då ville jag verkligen bara lägga min rak lång ner på golvet och skrika. Tack gode gud att jag hade Anders i luren annars tror jag på riktigt att jag hade gjort det. Ja, det var helt enkelt bara för mig att strosa bort till Hemköp och köpa nytt. För att vända det negativa till något positivt så hann jag i alla fall under den korta lilla turen med att ringa några samtal och det var ju kalas! :)

Mm, så är det förstår ni!

Snart en ny dag och nya friska tag. Imorgon ska jag absolut inte glömma handla ansiktsvatten. Det har jag förträngt i 2 dagar nu och det håller inte. Jag tror att jag måste skylla på att jag är sjukt förvirrad, min hjärna är inte helt med alltid. Jag är väl fortfarande lite kokobello efter allt tragiskt och jobbigt som hänt mig. Men det är bara att surfa med vågen och gilla läget. That's the only way, I think.

Nu ska jag lägga huvudet till rätta på snuttekudden och somna till SATC! Sabinis har köpt boxen, sett de första 3 säsongerna och nu är det min tur att se dem. Det ska bli sååå skoj! Hallå nostalgitripp!

sov gott.

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0