K*ulla funkar...

...men att ta ansvar???
Jag har många gånger ställt mig frågan varför det bara är vi tjejer som ska ta ansvar när det handlar om att få sig ett skjut? Är det bara vi som alltid ska vara kloka, smarta och tänka på skydd? Är det bara för att det är våra kroppar som blir gravida och inte männens? -Ja men du knaprar väl p-piller, brukar det heta. NEEEJ, faktum är att jag inte gör det för MIN kropp pallar inte det. Mitt blodtryck flippar ut totalt. Okej okej, det var många år sedan jag körde med p-piller sist och det har säkert kommit nya sorter och jag lovar att gå till gynekologen (som jag bara ääälskar) och kolla.. Lovar! MEN, det handlar ju inte bara om graviditet.. Alla dessa hemska, nedbrytande könssjukdomar då? Klamydiagonorrehivkondylom.. You name it.. Vem fan vill ha det då? Hur kan jag vara så jävla säker på att min fucker inte är sjuk och hur kan han va så jävla säker på att inte jag har nåt? Ja nu vet ju jag att jag inte har ett dyft men det kan ju inte han vara 100 på..!? Jag tycker väl själv att sex utan gummifodral är skönare, mycket skönare faktiskt, men allt jävla ansvar ska väl inte ligga på mig?

Ååh, detta var bara en liten tanke som väcktes och diskuterades innan idag.. Nu vill jag ju egentligen bara säga att det är inte tjejen på bilden som skrivit brevet... Ja ni vet, jag vill bara meddela att jag varken är könsjukdomssjuk eller gravid...
Bara om det var någon som undrade...


Btw.. Jag har åkt på världens förkylning och det är skit! Har suttit och hostat hela dagen på jobbet, ganska sugigt. Mår faktiskt inte nåt vidare bra alls. Somnade direkt när jag kom hem från jobbet.. Annars har det varit en ok dag. Vi (alla på jubbet) träffades nere på Goodness där vi spenderade några timmar och blev mer miljösmarta! Jag vill rekommendera alla helsingborgare att besöka denna underbara lilla affär. Allt är så genomtänkt och mijömedvetet. Du kan hanndla saker till hela ditt hem; mat, kläder, hushållsstuffs, bäbisthings, böcker osv. Varför inte gå ner dit och bara ta en energishot eller en rensande smoothie? Allt är miljövänligt och du kan fråga den trevliga ägaren om exakt hur och av vem hennes varor blivit tillverkade. Hon vet också exakt hur de blivit importerade. Faktum är att hon faktiskt jobbat på IKEA i 20 år och är på så sätt en mycket bra människa... :)  För er info så slog jag till på en väska tillverkad återanvänt material och är ihopknåpad av den finska armén. Axelremmen tex, är ett gammalt bilbälte. Häftigt värre! :)

Imorgon ska jag klippa mig och färga håret. Ska bli så skönt så! Det roligaste av allt är att jag och Adlo ska dit samtidigt.. Haha! Galet planerat utan att vi visste om det.. Frågan är nu bara; vad fan ska jag göra med allt mitt hår? Vilken färg ska det få och vilken längd ska jag kapa? Jaja, jag får väl höra med Madde om vad hon tycker...!

Återkommermedkommentareromhåretimorgon-spännande! :)

Nu; sex and the city..

På återseende!

puss&kram

Kommentarer
Postat av: Caroline

tja snygging! väl rutet :) var ligger den här Goodness-affären? låter spännande! hoppas du kryar på dig snart! jag har också en förkylning på G känner jag.. :/ hörs! Puss/Carro med C

2008-08-27 @ 13:34:55
Postat av: Caroline

Ah, jag skickade ju nyss en kommentar, men den verkade inte vilja va med?? hmm.. jaja, hoppas du kryar på dej snart! var ligger den här Goodness-affären?? Puss/Carro med c

2008-08-27 @ 13:37:41
Postat av: Kiso

Tja Carro! Förkylning är skit! Usch! Goodness ligger på Drottninggatan. Om du kommer ner från hälsan och går till höger in på Drottninggatan så ligger den en bit upp.. Det står Goodness i taket utanför entrédörren! Värt ett besök enl mig iaf! Sen tänkte jag bjussa hem er en dag.. Om ni vill komma?? :) Krya på dig honey! Pusselipuss

2008-08-27 @ 15:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0