I just löööv it!

Åh vad glad jag känner mig, förutom att jag fått mig en liten förkylning på halsen.. Eller ja, i näsan.. Har semester, därför är jag inte så aktiv här inne men jag måste summera vad som händer i mitt liv.. Here is the story:

I fredags var jag hembjussad till familjen Tykö på grillafton. Dottern i familjen är en av min ungdomar på brandkåren. Herregud vilken mysig kväll med god mat, gott vin och riktigt nice sällskap!

Vaknade lite halvdisig på lördagen och väntade in Bällis, fröken Bällman jobbar på IKEA Linköping. Vi har nu pratat i telefon sjuttioelva gånger om dagen i ca 2 år.. Alltså var det bannemej på tiden att vi träffades.. Det kändes fanimej som vi alltid varit kompisar och jag har fått mig en alldeles egen storasyster for the first time in my life.. Inte illa. By the way, jag släpade med Maria till Sabina och Håkans födelsedagsparty. Jättetrevligt. Mindre trevligt när lilla Sofie fick åka till sjukan.. Men jag hoppas att hon mår bättre.. Alla mina tankar är hos dig snuttelisnutt! Sedan stack jag och Bällis hem till mig och drack lite vin på ballan för att sen sticka ner till stan. En liten sväng på hampan blev det.. Trevligt värre och jag träffade minsann en del bekanta ansikten.. Gamla chefen Ninni, sööt! Söööta Carro med C och hennes Ogge, sååå skoj såå! Sa oxå hej och tjena till gamla klasskompisarna Durra och Sasan.. My var given as usual, my sweety! Träffade oxå A, fattar du inte att jag INTE är intresserad?? Var vänlig och lämna mig ifred för hillvede! Fick sms av TD på natten, frågan löd: är du ute? Om inte så sticker jag hem, inge skoj utan dig... Naaow sött! :)

En liten bild på mig och Bällman:

 --> Ja, man har ju blivit bättre på bild men denna får duga. The one and only.

På söndagen sen var det Väla som gällde, frulle på Robbans.. Smarrigt! Sedan hade vi filmmaraton på kvällen. Vi hann med 3 riktiga tjejfilmer i form av: Helens små underverk, Hur man blir av med en kille på 10 dagar, samt 13 snart 30. Haha! Jepp, tjejfilmer som sagt!

Måndagen började vi på Mezo i stan.. Ååh vilka goda sallader dem har.. Jag dööör! Sedan strosade vi lite i stan, köpte kaffe och jag hittade äntligen en ny plånka (tog BARA ett halvår innan jag fann den rätta)... Sedan träffade jag TD, vi blev nog ganska paffa och nervösa båda två.. :) Naaow! Sedan tog vi en sväng över till Helsingör och strosade rundor. Mysiga lilla Helsingör.. Jag hittade ju oxå den coolaste kappan jag någonsin sett.. Om den inte kostade 3500 (danska!!!) kronor så hade jag slått till på direkten.. Lätt! Se bild nedan! :) Sen åkte vi hem, bytte kläder och åkte ner i stan igen. Vi käkade kinamat och gick sedan på bio. Mamma Mia såg vi och det är fanimej den bästa filmen jag sett på läänge! Jag hade gåshud över hela kroppen hela filmen igenom.. Ååh sen är ju Pirre bara så jäävla snygg! Det roligaste var på slutet när Bällis skriker ut över hela salongen: -Kom igen nu då! Sen började hon klappa och sjunga med.. :) Å ja, jag och några andra rycktes så klart med..! Vilket drag! Halleluja! Hemma igen och vi satt på balkongen in på småtimmarna i bara underkläderna (typ). Tillsammans med varsitt glas pepsi max i vinglas satt vi och ljög för varann.. Mys!

Idag var dagen då min Bällis skulle åka hem, sorgligt värre.. Men men.. Nu har vi lovat varandra att alltid hålla kontakten och jag ska åka och hälsa på snart! Hennes barn har liksom 1000 frågor om mig så det är ju lika bra att jag åker dit upp och visar upp mig... Jag har även tvingat Maria och sagt att vi måste hänga lite utanför FE:s arbetsplats... Haha!

Näe, nu ska jag nanna mig för jag är sjuuukt trött och sen är jag väl inte helt frisk heller... Sovgottallaunderbaramänniskorfördetskajaggöra. pussochkramochsånt...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0