2008...

...måste sammanfattas:

Januari
Vi drar igång UBK igen efter jullovet. Det festas en hel del med både UBK och jobbet. IKEA bjussade till stort galej på Wallmans salonger i Helsingborg. Inte illa pinkat alls...

Februari
Söta Linda Ström (en av mina "gamla" CTIF-ungdomar, samt min ledarkollegas dotter) kommer ner från Forserum och stannar hos mig hela den första helgen i februari. Det var verkligen supermysigt och vi hann med en massa skoj! Jag fick äran att åka på ett stort möte i min chefs ställe. Där satt jag (liten på jorden) tillsammans med en massa IKEA-chefer och fattade tunga beslut som påverkade hela IKEA Europa. Coolt va? :) Jag träffade Äärik för första gången efter att ha tjötat med honom en massa i telefon. Han jobbar nämligen också på IKEA och jag är hans support. Vi åkte ner till mammas stuga en helg och bara hade det gott, spelade spel och umgicks! Min kära vän Gustav (som jag också lärt känna genom IKEA) kom ner och hälsade på. Det blev partaj till tusen och det var fantastiskt skoj att träffa Gurra eftersom vi pratat sååå mycket i telefon!

Mars
Jag, Sabina och Ingela åker på helgutflykt till mammi i Karlstad. Superduperskoj hade vi. Riktigt mysigt. Härligt att träffa mamms också lite. Sedan fick jag äran att åka på ett andra IKEA-möte där en av de höga cheferna passar på att erbjuda mig jobb i Schweiz. Där skulle jag jobbat mot alla IKEA-varuhusen i Europa. Dock tackade jag nej av olika anledningar.. Men ack så smickrande att få ett sådant erbjudande!

April
Jag och Adlo åker till Älmhult, metropolen. Supply Chain vecka! Herregud så intressant.. Vi fick tom bo hemma hos självaste Ingvar Kamprad. Se mitt allra första inlägg jag skrev här på bloggen, det handlar om just den veckan! :)

Maj
Min älskade lillebror skulle fyllt 21 år så det var en jobbig dag.. Mycket gråt och saknad! Jag fick också i maj inviga Hamnpaviljongen för första gången det året. Det visade sig att det skulle bli mååånga fler gånger! :) Inte nog med att lillebror lämnat jordelivet, min hund avled den 15/5 vilket är helt fruktansvärt. Skulle inte jag få vara glad någon gång? Hennes död kom verkligen som en chock för mig och jag saknar henne också otroligt mycket!! Hoppas att både bror och Alice funnit frid och att dem är tillsammans! Månaden avslutades med en mysig familjedag på Tivoli i KPH med ungdomarna på brandkåren och deras familjer. Lovely!

Juni
Erica tog studenten den 5/6 och vi partajade så det stod härliga till, kvällen avslutades på Harrys - Club Akut! Jag tog också med mig alla ungdomarna från brandkåren och åkte ner till mammis hus på Österlen. På lördagen passade vi på att besöka Boda Borg. Ett besök där kan verkligen rekommenderas! Jag är ju sjukt glad för teambuilding aktiviteter! Midsommar firades hemma hos Fredde och Oskar tillsammans med mamms och Mackan. Jättemysigt med god mat och lekar!

Juli
Jag och Binis besöker Landskrona karnevalen, lika skoj att umgås med henne som vanligt. Min lilla syster! :) Det blev ytterligare ett besök i LA med Sabina men denna gång var vi på Allsång och kollade Brandsta City Släckers. Jihoo! Sedan var det ju tajm för Helsingborgsfestivalen och jag fick fint besök av mammi, Mira och Josephine (från IKEA Karlstad). Tre underbart roliga dagar med ytterligare en konsert med BCS!

Augusti
Den 1/8 var dagen då jag för första gången träffade min td. Det har varit många svajningar under resans gång men nu är vi kära och galna och älskar varandra över allt annat! Halleluja! :) Jag hade tre underbara semesterveckor där jag tvingade td att umgås med mig en hel del.. Haha! Bällis hälsade på i hela 5 dagar och vi hade det sååå mysigt. Gick en massa på stan, besökte Helsingör, käkade gott, var på bio, var på hampan osv. Riktigt skoj att äntligen få träffa denna IKEA-pingla (iofs jobbar hon nu på Stadium) från Linköping. Jag blev också bjuden på en otroligt rolig kräftskiva hemma hos Caroline och Oskar. Otroligt skoj!

September
Td åkte utomlands och jag trodde att jag skulle sakna ihjäl mig.. Den kärleken... :) Jag och Mackan åkte ner till Lund och hälsade på underbara Yvette och hennes Patrik. Hade en heeelt fantastisk dag med dessa fina människor!

Oktober
Inget nämnvärt hände... Vi hade iaf teambuildinghelg med ungdomarna på brandkåren. Jäkla hallå! :)

November
Hela min avdelning åkte till Torekovs spa där vi umgicks och hade det bra. Otroligt bra och roliga dagar! Den 19/11 så blev det officiellt att jag och td var/är ett par. Kändes stort ska jag tala om! :) Jag och td var också på vår första fest tillsammans. Vi var på invigning av Officet, Marcus nya projekt. Superskoj! Vi (mamms, Mackan och Anders) bokar vår resa till Thailand. Jippi!

December
Jag fyllde minsann 24 år den 5/12 och td träffade min familj för första gången. Det ska också nämnas att jag träffade hans familj för första gången.. Jag var också på personalfest - sådär skoj men måste ändå nämnas. Sedan var det julafton och därefter juldagen då jag och td hade stor fest. Jag fick träffa hans barn för första gången och jag höll på att kissa på mig av nervositet. Men jag tror nog att det faktiskt gick bra..! Nyårsafton var kalas, som ni säkert förstått i tidigare inlägg.. Det ska nu också nämnas att jag och td hann med att sova ihop 73 gånger. Fi for sääädan!

Huh, det blev ett långt inlägg.. Men jag vill tacka alla ni som funnits vid min sida och i mitt liv under detta år. Ni har varit underbara!!! Stor kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0