Söndagar är sådär.

Så här står det om Söndagen (hämtat från Wikipedia):

Söndag är en veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska solgudinnan Sol, som även kallades Sunna eller Sunne. På fornnordiska hette dagen sunnudagr (Sols dag). Söndag kommer efter lördag och före måndag. I den svenska almanackan är söndag numera veckans sjunde och sista dag, sedan detta blev internationell standard 1972, men i både traditionell judisk och kristen tideräkning är den däremot veckans första dag.

I stora delar av kristen tradition firas söndagen som den dag då Jesus uppstod från de döda, som vilodag. Enligt Bibeln vilade dock Gud på den sjunde dagen, dvs lördagen, som egentligen är veckans sista dag och därmed den rätta bibliska sabbaten. Inom bla judendom, Adventism och Sjundedagsbaptism firas detta på lördagen.

Men det står ingenting om att söndagen innebär ångest och att det är veckans tråkigaste dag. Det anser jag iaf.
För mig innebär oftast söndagen tvätt&städ. Två saker jag avskyr. Just nu har jag fullt sjå med tvättandet. Är inne på min fjärde maskin och har lika mycket kvar. Söndagen är också fuldagen, den dagen då det verkligen är ok att känna sig ful och äcklig. Det är ok att gå runt i träningskläder och lukta illa. Man ska inte träffa någon ändå. Förlåt td. :)

Från det ena till det andra ska jag berätta en helt annan sak. Det är så att jag fått reda på vad jag ska få i julklapp redan nu. I alla fall en sak och den saken kan inte toppas av något annat. Min mamma ska ge mig en Thailandsresa! Det ni! Vi har ju bestämt oss för att åka till Asiens paradis i februari. Nu blev ni allt bra avundsjuka va? :) Min mamma är otrolig! Bäst i hela världen! ♥

Tvätten nästa.

hej.


Kommentarer
Postat av: sabina

åh vad kul (: se till att åka dit vi är dåååå .. så vi kan parta lite där nere tillsammans. vi hörs i veckan , love you !

2008-10-20 @ 00:20:03
URL: http://binis.webblogg.se/
Postat av: Alina

nice blogg!

2008-10-20 @ 00:29:53
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0