Röda tråden..

..sökes! För just nu känns det som att jag verkligen tappat tråden, jag vet fanimej varken ut eller in. Vad ska jag ta mig till? Jag vill verkligen kunna se en röd tråd i mitt liv. Att allt på ett eller annat sätt hänger ihop. Just nu känner jag mig som djungel-Jolanta på en bro av rep. Ni vet en sådan där svajig bro som man ser i alla djungelfilmer. En sån där bro som kan lossna vilken sekund som helst och så får man hänga där och dingla tills någon kommer med helikopter och räddar en. Om man inte redan hunnit bli så svag, släppt taget och fallit ner i den galet ilskna forsen. Så svajigt är mitt liv. Ena dagen kan jag gå på bron och den är hur säker och stabil som helst, nästa dag är man på väg och falla, eller så faller man. Ganska intressant egentligen. Allt hade summa summarum i alla fall varit mycket bättre om jag fann min röda tråd. Jag vill kunna se sambanden mellan saker och ting. Allt ska hänga ihop men för den saken skull får inte livet bli boring.

Det är så mycket jag vill göra men som jag inte gör. Vad beror det på? Rädsla? Att jag hatar att ta mig utanför den komfortabla zonen? Hm, helt ärligt så vet jag inte. Jag vet bara att jag inte är nöjd med min livssituation även om jag är glad och njuter till fullo av livet och allt det har att ge mig. För det första funderar jag sjukt mycket på vad det ska bli av mig. Vad ska jag bli, vad ska jag pyssla med i resten av mitt liv? Ska jag bo kvar i Svealand eller ska jag emigrera? Jag är nog just nu inte redo för en flytt för det är en hel del jag vill hinna med här först. Jag vill bland annat lära mig ett språk till, kanske spanska eller italienska. Jag kan redan engelska och danska, så det hade ju varit fantastiskt skoj att kunna lägga ytterligare ett språk till sina meriter. Jag skulle också vilja bli färdig med bokeriet. För er som inte visste det så vill jag ge ut en bok. Grunderna finns men inte tiden. Tyvärr. Jag skulle vilja ha en frisörutbildning eftersom jag älskar att dona med hår. Både på mig själv och på andra. Tänk vad fantastiskt det måste vara att varje dag få lov att annvända sin kreativitet på andra och (förhoppningsvis) göra dem nöjda, snygga och glada. Det bästa som finns är att se en annan människa glad. Det är tamejsjutton det bästa som finns!

Ikväll har jag och M ätit middag ute. Jag skulle hjälpa henne med en uppgift till en utbildning hon går via jobbet. Måste säga att vi hade det fantastiskt trevligt och som vanligt fick vi ut så mycket av varandra. Vi är så sjukt olika men kompletterar ändå varandra oerhört bra.

Just nu vill jag åka iväg. Det behöver inte vara långt men jag vill bara komma bort ett tag. Om än så bara en helg. Mattias satt och kollade hotell idag. Han och hans kille funderar på en hotellweekend i Malmö. Adlo ska åka till Warszawa till helgen med sin käresta (är det danskt att säga så?) och några kompisar. Herregud så skoj. Men jag, jag får bara sitta här under min förbannade korkek och lukta på några stinkande blommor. Stackars mej. Äh va fan, är det någon som vill hänga med på en tur till Oslo kanske? Eller en sväng till Paris? London maybe? Eller varför inte det underbart vackra landet med stränder alá Thailand, Egypten?

SATC nästa.

hej hej

Kommentarer
Postat av: Ms DeLuxe

Pussgurka! :) Ja det var otroligt mysigt med middag (trots promenaden runt halva Hbg på jakt efter resturang haha) å det kändes som vi var närmre varandra än nånsin! Löööve yoo!

Känner igen mig i det du skriver, sånt frågar man sig hela tiden, det e därför jag försöker sätta fart på mig själv ja med!

Kyss å klem!

2008-10-14 @ 10:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0