Gynekolog och IKEA-katalog

Gynekolog = sådär kul
IKEA-katalog = superkul

Tänk att två ord som rimmar kan vara så olika.

I vilket fall som helst var jag hos gyn idag, som sagt, sådär kul. Sjukhus, läkare, gynekologer och liknande är något det värsta jag vet (när det gäller mig själv). Har haft hjärtklappning halva dagen och tack gode gud att Sabina följde med mig. Alltså det där med preventinmedel är en djungel. P-piller, minipiller, p-stavar, p-sprutor, spiraler osv...  Nu har jag varit där i alla fall så nu ska jag förhoppningsvis inte behöva gå dit på ett bra tag framöver, hoppas jag.

IKEA-katalog ja, vad vill jag säga med det? Inte mer än att jobbet är ganska behagligt just nu och att jag har världens mest underbara kollegor! 

Efter jobbet åkte jag och Binis till Maxi och handlade mat för hur mycket pengar som helst. Sedan åkte vi hem och lagade till maten. Det blev en purjolöks-kyckling-mango chutney-historia. Ganska gott faktiskt! M kom också över och sällskapade med oss, trevligt! Sedan var det Toppis som gällde för hela slanten. Efter det ringde mammi och sa att någon blivit mördad utanför IKEA på parkeringen som tillhör ett stort shoppingcentrum. Nu är jag lite halvnojjig och sa till mamms att hon måste vara försiktig... Det är ju sjukt viktigt att vara rädd om sig när man lever i det samhället vi gör.

IDAG kommer td hem!!!!! Fick precis sms att han sitter på tåget och att han ska ringa när han kommer hem. Äntligen är han hemma och jag kan pusta ut. Synd bara att jag inte får pussas med mitt förbannade jävla munsår. 

Nej nu ska det tittas på 2½ män, ganska underhållande måste jag säga!

Tjingeling


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0