Världens största IKEA...

Det är IKEA i Kungens Kurva det! Igår så åkte jag och Cecilia från mitt kontor till huvudstaden. Jag ska erkänna att jag var lite skeptisk till Cissi men insåg väldigt snabbt att jag inte hade nåt annat val än att ändra uppfattning. Hon är helskön och vi kommer sjukligt bra överens. Jättekul med en ny vän, om hon nu vill vara min vän. Haha! Faktum är att hon är ny hos oss det är därför jag egentligen aldrig haft någon koll på henne. Noll kontroll är bannemej inte bra för mig. Men men, vi flög upp dit iaf och tog sedan buss och tunnelbana till Skärholmen - Sjäärhåålmen som man säger där uppe i norr. Väl framme käkade vi och sedan tog vi en scary kvällspromenad i mörkret till hotellet. Kanonläge, mitt emot IKEA. Jag kunde till och med höra hur det lossades bilar imorse. Det ni! :)

Har idag haft superskoj och fått en massa ny energi. Har varit på möte med alla avdelningscheferna för kök på alla våra svenska varuhus. Jäkligt intressant och vilka fantastiska människor! Det roliga var att alla ville prata med en, inte bara i gruppen utan även folk som jobbar Kurvan. Kände mig för tusan som världens kändis. Haha! Å vet ni vad? Ännu en gång fick jag present (vilket måste innebära att folk tycker att jag är skitbra). Uppsalas logistikkillar hade skickat med sööta och vackra Sandra ett snyggt paket alá leopard. Dem hade slått in Alladin choklad i leopardpapper och skrivit kiso med stora bokstäver. Charmigt! Förutom chokladen så låg det ett kort i paketet. Ett kort på dessa två underbara karlar och en söt hälsning. Jag ville bara gråta av glädje, jag blir så rörd! Tack grabbs!

Det var i vilket fall som helst ett superbra möte och dessa personer kommer jag definitivt aldrig glömma:

* Yvonne - Verkar vara en helt underbar människa och ledare. Hon vet absolut vad hon pratar om och har verkligen koll. En kvinna som hon behövs nog för att styra en köksavdelning med ca 60 stk anställda bara(!) på kök!

* Sandra - söta söta Sandra, jag fick intrycket att hon har världens största hjärta och dessutom är hon vacker som en dag!

* Therese - ÄNTLIGEN fick vi träffas söta du! Efter så lång tid korsades äntligen våra vägar. Faktum är att jag bannemej fått present av Therese och hennes köksgäng! :)

* Karin - riviga, tuffa Karin. Jag gillar henne verkligen till 1000. Underbar tjej!

* Gävle-killarna - skitroliga även om jag bara haft kontakt med Ronny och trodde att han skulle vara gammal som gatan. Men ikke, ikke, ikke. Så fel det kan bli...

* Kållered-killen - (hm, jag och namn...) jättegullig och rolig som tusan. Verkar vara en bra chef med fötterna på jorden. En sån som verkligen bryr sig om sina medarbetare och är kompis med dem.

Sedan var det fantastiskt skoj att träffa E-L , M och M-L på logistik, Lotta på sälj och Olle på press/marknad.


Fantastiskt underbar dag och jag ville knappt åka hem men kl 17 tog jag taxi med världens coolaste taxichaffis till Bromma. Kl 20 landade jag äntligen i Ängelholm. Home sweet home. Borta bra men hemma BÄST!



Året var 1965 och IKEA i Kungens
Kurva öppnades. En rund byggnad
(det enda runda IKEA) på 31.000 kvm
inspirerad av Guggenheim-museét i NY.
1000-tals människor köade till öppningen
och den stora framgången ledde till att man
öppnade Tag-Själv-lager - en viktig del av IKEAs
koncept. Några år senare brann varuhuset ner
till grunden men byggdes upp igen och IKEA i
Kungens Kurva är fortfarande världens största
(och enda runda) IKEA-varuhus på 55.200 kvm!

Så nu vet ni det!! :)


Nu ska det sussas! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0