Göteborgsresan, men var fan va Avenyn?

Jaaa, var fan va Avenyn? Fan vad pinsamt! Vi hittade inte ens Avenyn! I vilket fall som helst så hittade vi en jädrans massa roliga och mysiga affärer som inte finns här i Helsingborg...

Rut m.fl, Make Up Store, Monkey, Lagerhaus, Mique och Zara är några exempel. Blev också lite kär i Åhlens där de hade kläder från alla möjliga märken som Odd Molly, Filippa K och Tiger.. UNDERBART!

För igår gick jag upp tidigt (jääävligt jobbigt med tanke på att jag var ute i schvängen dagen innan..). Jag och M skulle ta tåget vid 8-snåret till VÄSTERGÖTLAND.. Det var ju så roulit och mysigt! Innan vi steg på tåget så inhandlade vi lite lyxfrulle på Sandy's. Shit vad jag saknar Sandy's! Det hände ibland att man köpte sig en macka där när jag jobbade i Köpenhamn och pendlade. By the way, en tonfiskbagge blev det i alla fall. Känner ni mig så är det ingen överraskning att det första jag lyckas med är att spilla ner hela min tröja med tonfiskröra... KUL, NOT!Ja, jag lyckades åtminstone att få bort det mesta och behövde inte gå runt och lukta tonfisk hela dagen...

En underbar dag var det i alla fall och gud vad mina fötter ömmade mot slutet. Då var det skönt att sätta sig på Espresso House med en Juice och en Frapino.. Smask! På tågresan hem var vi sjukt trötta och fnittriga! Haha..! Sedan har jag ju en fråga; varför tutar lokförarna stup i kvarten? Det har jag aldrig varit med om förut. Märkligt!

Ska också nämna att vi tagit sjukt mycket bilder med Monas söta pinky-kamera! Återkommer med dessa! Vill tacka min finaste, sötaste och roligaste M för en HELT fantastisk dag! Aj lööv jo! Puss!! :)

Så jädrans många inköp blev det inte men här kommer en lista för er som är intresserade:
* Svart väska med guldspännen
* En blå/vit-rutig tunika
* Ett SKITCOOLT halsband alá Karro. Bruna träkulor och turkosa kulor i ett brunt läderband.
* Ett mörklila/brunt nagellack från Make Up Store = 125 kr = Svinigt om ni frågar mig!
* Lite övrigt smink
* 2 långa t-shirts i svart och vitt
* En långärmad vit tröja

Jaopp, det var de det! Nu ska jag förbereda mig för att åka hem till min Jennie och hennes underbara family! Ska pussa massor på Alicia och sedan bli sjukt ompysslad i form av nagelfix..! :) Ciao..!

Kommentarer
Postat av: binis

förlåt att jag inte hört av mig och jag hade faktiskt skrivit ut och gjort en liten egen göteborgsguide till dig.. men jag jobbar hela tiden och skit trött. lovar jag hör av mig så fort jag är ledig !! jag slår kanske en pling från jobb imorgon.

2008-05-05 @ 00:38:54
URL: http://binis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0