Då är det fest på Pepes Bodega..

..Glöm aldrig dé...!

Igår åkte jag och Frida till Bååååstad, favourite by Kiso på sommaren.. Frida jobbade till 19 så vi var inte framme förrän vid 21-tiden. Snyggast i Båstad spatserade vi ner till hamnen och mötte upp resten av gänget. Roligast var det att träffa Jocke, det var ju så längsen! Vi satt på Sveas och drack en öl och lyssnade på liveband. Det var ju Hamnfest i Båstad igår. Efter en stund spatserade vi bort till Hamnkrogen men de spelade fööörbannat dålig musik och det håller ju inte. Kvällen slutade alltså på Pepes Bodega med supermusik, iaf på nedervåningen! Det var jag, Frida och alla jävla wannabies. -Hallå, jag har bakåtslickat hår, rosa skjorta, pappas bil och plånbok men vill du följa med hem? TYP! Jaja, skit i det.. Vi var nöjda eftersom vi fick dansat järnet. Hallå, min stegräknare höll ju på att explodera så mycket som vi dansade. Kvällen avslutades med en omgjord version av Samba-låten; Så är det fest på pepes bodega, glöm aldrig det, osv! Underbart, underbara Båstad och underbara PEPES! Förhoppningsvis blir det lite mer pepes-besök denna sommaren än vad det blev förra. Fast nästa gång ska jag ge det nya stället LOFT en chans. Tydligen ska det vara för lite äldre gäster och me LIKE! :)

Eftersom pepes bara har öppet till 02.00 så blev det inte så sent. Frida och jag tog en riktig nattpromenix hem till brandstationen och sedan föll vi in i våra skönhetssömnar runt 03. Välbehövligt efter all dans vill jag lova. Vi vaknade vid 11.30 idag, helt väck. Vi sover inne i bunkern/skyddsrummet och man vet inte om det är natt eller dag då det inte finns några fönster. Men ordentligt utvilade var vi! Underbara Mackan hade varit och handlat frulle! Värsta hotell Brandstation! :) Kanske en affärsidé? Förresten, varför knäckte inte JAG pepes-idén..? Fy fan vad ägarna tjänar pengar! En kväll där är väl som en årsinkomst för mig.. :) Underbara tanke!

Må så gott!

Tjingeling! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0